Subvencije za plaćanje dugova

Bez autora
Feb 20 2011

Javno preduzeće "Železnice Srbije" će u ovoj godini raspolagati subvencijama u iznosu od 16,4 milijarde dinara, od kojih će 3,1 milijarda biti iskorišćena za izmirivanje ranijih dugova tog javnog preduzeća. To se odnosi na regulisanje dužničko-poverilačkih odnosa između "Železnica Srbije" i države, kao i sa Elektroprivredom Srbije, preduzećem za izgradnju Beogradskog železničkog čvora "Beogradčvor", "Energoprojektom" i Agencijom za osiguranje depozita. Za izmirivanje duga za struju prema EPS-u biće iskorišćeno 2,48 milijardi dinara, što je najveća finansijska obaveza srpskih železnica. "Železnice Srbije" novcem od subvencija u iznosu od 612 miliona dinara će izmiriti ranije obaveze nastale na izgradnji železničke stanice "Beograd centar".

Subvencije za plaćanje dugovaSrpska železnica izmirivaće dugove subvencijom od 3,1 milijarde. To se odnosi na regulisanje dužničko-poverilačkih odnosa između Železnice i države, sa EPS-om, "Beogradčvorom", "Energoprojektom" i Agencijom za osiguranje depozita.

Javno preduzeće "Železnice Srbije" će u ovoj godini raspolagati subvencijama u iznosu od 16,4 milijarde dinara, od kojih će 3,1 milijarda biti iskorišćena za izmirivanje ranijih dugova tog javnog preduzeća, izjavio je generalni direktor Milovan Marković.

To se odnosi na regulisanje dužničko-poverilačkih odnosa između "Železnica Srbije" i države, kao i sa Elektroprivredom Srbije, preduzećem za izgradnju Beogradskog železničkog čvora "Beogradčvor", "Energoprojektom" i Agencijom za osiguranje depozita.

Za izmirivanje duga za struju prema EPS-u biće iskorišćeno 2,48 milijardi dinara, što je najveća finansijska obaveza srpskih železnica.

Marković je rekao da će "Železnice Srbije" novcem od subvencija u iznosu od 612 miliona dinara izmiriti ranije obaveze nastale na izgradnji železničke stanice "Beograd centar".

Železnice će za ostatak duga iz sopstvenih sredstava platiti "Energoprojektu" 610 miliona dinara, u mesečnim ratama do aprila naredne godine.

Najavljujući da će biti izmirene i ranije preuzete obaveze resornog ministarstva u vezi sa inostranim kreditima, Marković je istakao da će time biti rešen ozbiljan problem koji je opterećivao srpske železnice.

Za zarade oko 13 milijardi dinara

U ovoj godini će, prema njegovim rečima, 12,9 milijardi dinara od subvencija biti namenjeno za isplatu zarada zaposlenih u preduzeću, na osnovu programa Vlade kojim je predviđeno da se navedene subvencije sve do sprovođenja finansijske konsolidacije železnica i upostavljanja mehanizma obaveze javnog prevoza koriste za finansiranje dela tekućeg poslovanja, što se prvenstveno odnosi na zarade.

"Železnice Srbije iz sopstvenih prihoda mogu da isplaćuju zarade, ali iz sopstvenih prihoda finansiramo održavanje voznih sredstava i pruga, tako da u današnjoj ekonomskoj situaciji drugačije nije moguće, naveo je Marković Tanjugu.

"Mi danas nemamo ugovore sa državom da dobijamo razliku između ekonomske i cene karte koju danas naplaćujemo, ali u budućnosti, nakon restrukturiranja "Železnica Srbije", osnov za povlačenje subvencija će svakako biti obaveza javnog prevoza", rekao je Marković.

Marković je napomenuo da "Železnice Srbije" nisu u mogućnosti da iz tekućih prihoda finansiraju razvojne projekte, investicije i održavanje infrastrukture.

"Nakon restrukturiranja Železnica u holding i podele na više preduzeća - za infrastrukturu, prevoz robe i putnika, potpuno jasno će se znati na osnovu ugovornog odnosa za koju namenu se izdvajaju subvencije", istakao je generalni direktor "Železnica Srbije".

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik